fallback

Нови мотриси на метрото включват в трафика още 85 хиляди пътници

Закупените с пари от програма „Околна среда“ метровлакове пестят ток при движението

13:25 | 03.02.14 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нови десет метровлака ще возят софиянци. Първият от тях беше пуснат в експлоатация днес и в него се качиха министърът на околната среда и  водите Искра Михайлова, столичният кмет Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" Стоян  Братоев, съобщи БТА.

Останалите девет мотриси ще влязат в мрежата на метрото утре. Предвижда се мотрисите да превозват нови 85 хиляди пътници. С новите десет общият брой на метровлаковете ще стане 52.

Новите влакове са закупени по проект "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на десет метровлака", който се осъществява със 100-процентно безвъзмездно финансиране от оперативна програма "Околна среда 2007-2013 г.". Стойността му е над 80 млн. лева.

Мотрисите ще позволят на "Метрополитен" да се подготви за 2015 г., когато ще бъдат пуснати разширенията на двете линии на метрото. Дотогава новите влакове ще помогнат да се спират поетапно  първите закупени мотриси и да се ремонтират изцяло в новия завод за трамваи в София, каза Фандъкова. По думите й около 25 на сто е икономията на електроенергия с новите възможности на влаковете и по този начин на месец ще се спестяват по около 50 хиляди лева от сметките за ток на столичния "Метрополитен".

От 2015 г., когато ще са в експлоатация всички налични влакове (и ремонтираните стари), ще се открият около 350 нови работни места. Това са всички хора, които ще обслужват метрото, което е допълнителен ефект за икономиката на града, отбеляза Фандъкова.

С десетте нови влака се гарантира увеличаване на потока пътници, които използват софийското метро и така се намалява трафикът от индивидуалния наземен транспорт, който замърсява атмосферния въздух в София, каза Искра Михайлова.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев разказа, че в спирачен режим и при движение по инерция, двигателите на новите влакове се превръщат в генератори и произвеждат ток. Електричеството се връща в енергосистемата на метрото и се консумира от другите влакове, което води и до отчетените икономии.

Вижте още в репортажа на Bulgaria On Air.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:47 | 14.09.22 г.
fallback